lørdag, marts 25, 2006

Dolph – 10 år for sent…

Nogen kender måske ham den lyseblå flodhest med den eminente evne til at falde over sine egne ben. Jf. dette tidligere indlæg, har nogle måske også adopteret hans verbale artefakter og udtryk som ”100 % asshole” og ”Yessir”. Der går ikke en dag, hvor jeg ikke lægger øre eller øjne (hvis det er over chat) til sidstnævnte udtryk. Jeg er sågar selv hyppig bruger af udtrykket, selv om det strider mod alle mine principper om ikke at være en uoriginal kopist. For faktisk hørte jeg udtrykket for allerede 10 år siden. Ikke at det udtryk er en stor opfindelse, men en gut fra min handelsskoleklasse brugte det i hvert fald meget. Han havde åbenbart ikke pondus og karisma a la Dolph, så udtrykket døde vist ved ham selv, og hans nærmeste. At Dolph så får succes med udtrykket her 10 år senere, virker derfor lidt halvtamt. Men det er måske bare en indirekte måde at være retro på?

Ingen kommentarer: