fredag, marts 17, 2006

Fluen

Ok, nogen der har set Cronenbergs ”Fluen” fra 1986? Orker ikke at genfortælle hele plottet, til dem der ikke har set den. Anyway, ham der Seth Brundle hopper ind i telepateringsdimsen og bliver joinet af en lille flue. Han deler derfor molekyler med den, og langsomt begynder hans DNA at fucke up, og han transformeres til halv flue. Telepateringsdimsen skal i øvrigt være fuldstændig renset for fremmedlegemer, og han må derfor gøre forsøget i nøgen tilstand. Men hvad med alle de umiddelbare ikke synlige fremmedlegemer? Har det intet at skulle have sagt? Hvad med alle lusene, lopperne, og andet småkravl, der helt sandsynligt flyver rundt i luften? Har deres tilstedeværelse ikke noget at skulle have sagt i mutationens hellige navn?
Eller havde han mon været så fremsynet at vakuum-suge dimsen inden han begav sig ind i den?

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er lidt svært at være menneske i et lufttomt rum, så derfor tog Seth chancen med støv og lus i luften. Den daredevil.

/Strid

Runkedor sagde ...

Oh yes, havde jo lige glemt, at du er lidt kær i Geoff Guldblomme!

Anonym sagde ...

Åeh, Jeffermand! *ralle*

Pigebarnet sagde ...

cktorjeg er vældig glad for den film!! *ihh*

Tror det er ret begrænset med lus og lopper der fiser rundt i luften, men alle de små hud snyltere har vel også dna... måske der der bare så lidt af det at det ikke gør noget...

Nu fik du mig jo lige til at tænke på hvor fantastisk rar den film er - på en forholdsvis ærgelig måde! *gg*

Nogen der har set 2'eren? er den noget værd??

Runkedor sagde ...

2'eren er ret fed så hut jeg hvisker...det er mange år siden jeg ahr set den, så måske ville jeg have en anden mening, hvis jeg så den i dag...men gad dog godt gense 1'eren snart...

Pigebarnet sagde ...

Jeg har den på vhs hvis du ka ta sådan noget... der var jo også både noget med donnie og en gral..

Runkedor sagde ...

Du er en guldblomst ;-)...fattede du sådam en sjov lille een?
Yes, tager både vhs, dvd og internet...kassette og lp'er kan jeg dog ikke klare

det lyder jo efterhånden til at det bliver en hel marathon så :-)

Pigebarnet sagde ...

marathon er et plusord... og guldblomst(re?) referencen fattede jeg fint...

hmm.. og så du udfordrer mig til stafet? ... det kan være den blir bragt på lun istedet hvis den ikke passer ind her... hmm.. eller også bryder jeg alle miner selvvalgte rammer og poster den alligevel... uden nederste addition..


...

PS.- 24 h SUCKS!!