onsdag, januar 18, 2006

Koffeinfri Nescafe

"Det er kampen for at vågne op
Det er dampen fra en kogende kop"

Per Vers – Black Power, 2005

Jeg stod desperat og manglede kaffe. En dag uden kaffe er lig med en dag i Tycho Brahes navn for midt vedkommende, så jeg var en tur i Irma skaffede mig en gang Nescafe. Jeg syntes godt nok at indpakningen var lidt anderledes end den plejer, men det så jeg stort på, da jeg for det meste er åben for fornyelser. Først bagefter så jeg til min store forskrækkelse at den anderledes indpakning, skyldtes at kaffen var koffeinfri! ”Katastrofe, jeg må straks ind og bytte”, var min første indskydelse. Beslutningen var dog ikke klar, for en to-sekunders refleksion fik mig på andre tanker a la ”var det hønen eller ægget, der kom først. For hvad hvis det slet ikke er koffeinen i kaffen, der pleaser mig? Hvad hvis det bare er trygheden og smagen ved kaffen, der gør at jeg er så glad for den? Jeg valgte derfor at give den en chance. Der er pulver til 60 kopper kaffe i sådan en bøtte, så om en uges tid kan jeg konkludere, om koffeinfri pulverkaffe er et hit. Derfor; hvis jeg i den kommende tid virker mere træt end normalt, ved i hvorfor. Og hvis jeg en dag på messenger laver den her: ”rtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtyuiiiuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiooooooooooooo opppppppppppååååååååååååååå ååååååååååååååååååååååååååååååååååååå åååååååååååååå娨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨”, så er det ikke fordi jeg er flabet, men fordi jeg har fået et koffein-chok og faldet i søvn henover tastaturet.

11 kommentarer:

Sjescia sagde ...

Ingen koffein? Held og lykke med eksperimentet. Jeg kunne ikke klare det. Dagen bliver bare ikke god medmindre jeg starter ud med hjertebanken, nervøsitet på grænsen til paranoia og en evigt fyldt blære.

Pigebarnet sagde ...

... hvordan skulle du falde i søvn over tasterne af koffeinchock? det var jo uden koffein!? ... og tro mig... med et rigtig ledt koffein chock falder du ingen steder... ihvertfald ikke i søvn...det er det onde..

Runkedor sagde ...

Koffeinchok får jeg jo netop, fordi jeg mangler koffein. Lissom diabetes-patienter, som får insulinchok, når de ikke får deres insulin...

Pigebarnet sagde ...

hvad snakker du om?? Så har du aldring prøvet det rigtige... det du få er (om noget) koffein abstinenser.. Et koffeinchok er når du har for neget koffein i kroppen, og det er alt andet end behageligt. Du er nervøs og sitrer i alle muskerne, du kan være super træt men kan ikke finde ro. det er superklamt, og der er ikke chance for at falde i søvn oveni tasterne...

Runkedor sagde ...

Ahh, ok, jeg vidste slet ikke at der fandtes et begreb der hed koffeinchok...ergo har jeg brugt det lidt forkert...beklager meget
Skål i koffeinspækket nescafe (den sidste kop, der var tilbage)

Anonym sagde ...

Her må jeg altså lige gribe ind og rette dig...
Insulinchok forekommer når patienten har for meget insulin i kroppen - også kaldet hypoglykæmi.
Det modsatte hedder hyperglykæmi.


/Beirut

Runkedor sagde ...

Berut: ok, måske skulle jeg helt blande mig udenom diskussioner om interne organismers funktioner ;-)...men så lærte jeg da et nyt fremmedord, tak .-)

Anonym sagde ...

Hey, er det ikke mere interessant at høre hvordan den smager..
Men bortset fra dette dilemma, hvad sker der så for letvægter- og sukkerfri produkter, det er da til at brække sig over, at man snart ikke kan få andet!!?
\\Morten

Runkedor sagde ...

Morten:
Først, kender jeg dig? Er det fætter Morten? Eller måske Kraftwerk-Morten?
Kaffen er blevet indviet, og ret skræmmende er det, at jeg ikke kan smage forskel. Men jeg kan mærke forskel, for jeg har åbenbart været så koffoman, at jeg nu lider under hovedpine og træthed...jeg må vist trappe ned LANGSOMT

Anonym sagde ...

Ja det er bare din fætter :)
Hey og god ski tur!

Anonym sagde ...

I searched for something completely different, but found your website! And have to say thanks. Nice read. Will come back.