søndag, januar 08, 2006

Dumme BurgerKing-gorillaer!

Efter en bytur light med koncert på Lades Kælder med Hvid Sjokolade og et chokoladebrunt opvarmningsact, skulle det sluttes af med en tur på Burger King. Efterfølgende gik jeg ud, da jeg troede mine venner var udenfor. Det var de ikke, så jeg gik ind for at kigge efter dem. Da jeg ville gå op af trappen til 1. sal, hvor jeg var kommet fra 2 minutter inden, blev trappens spærret demonstrativt af to vagter, der sagde, at jeg skulle købe noget for at kunne gå op. "Hallo Gorilla 1 og Gorilla 2, jeg har for under 20 minutter siden købt en menu hos jer, og burde i princippet stadig have rettigheder som kunde". Dette sagde jeg dog ikke til dem. Til dels fordi, jeg var for fuld til at finde de rette argumenter frem, og for det andet, havde jeg været ædru, er den slags sjældent til at forhandle med, om man så har de skarpeste diplomatiske skills. Jeg sagde derfor stille og roligt, at jeg bare skulle op og lede efter mine venner. Det fik jeg dog ikke lov til, så jeg måtte med en følelse af at være en ulydig borger, pænt gå udenfor og vente.

Jeg er lidt splittet. For på den ene side, er det rart og betænksomt at Burger King investerer i vagter til at beskytte de ordentlige kunder fra fulde klaphatte og slige personager. Desværre har samfundet åbenbart udviklet sig i sådan en retning, at vagter er nødvendige.
På den anden side, så er jeg irriteret over at jeg, en harmløst udseende person (ok, jeg havde hue på, men det er pga. årstiden, og ikke for at udstråle råhed) der ikke kan gøre en flue fortræd (jeg knepper dem bare) ikke får lov til at foretage mit lille uskyldige ærinde.
Men igen, det er vel den vej samfundet bevæger sig i, og vagterne er måske bare instrueret i ikke at skelne mellem personer.

Dette er bare et uskyldigt lille episode, men alligevel et eksempel på, hvordan at et dumt mindretal skal ødelægge det for alle os andre, der bare har til intentionen at opføre sig ordentligt. Og vi har sikkert kun set toppen af isbjerget...

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dørmænd. Du kender min holdning til dette ynkelige folk: En (mands)person der er for grim til at være bartender, og for dum til at stå i garderoben. Og så er den ellers ikke så meget længere - altså dørmandens...

/Dukommerikkeindmeddederskoling

Runkedor sagde ...

Pisling, du er for genial til at gentage dig selv...men det er nu sjovt alligevel