onsdag, juni 13, 2007

Videnskabelig uredelighed?

Hver anden mand: Kæreste med silikone-bryster, ja tak

Sådan lød overskriften på en artikel fra BT. Men i vanlig sensationsjournalistisk stil drejede det sig ikke om ny, seriøs og omfattende Gallup-undersøgelse med et repræsentativt udvalg af spurgte mænd.
Nej, undersøgelsen var foretaget på netstedet BeautifulPeople . En datingsite, hvor det primært er det ydre der tæller. Hvor folk kun kan blive optaget, hvis de andre brugere finder deres billeder lækre nok. Et site, hvor begrebet ”metroseksuelt” allerede er håbløst forældet og primitivt. Et site, hvor man med garanti finder Paradise Hotel-deltagere. Et site, hvor pigerne stræber efter at ligne bladet M!’s forsidebilleder. Og et site, hvor Botox, silikone og plastik er mere reglen end undtagelsen.

Og så er det jo klart, at man får sådan et svar, når man stiller sådan et spørgsmålet på sådan et site. Det svarer jo næsten til at man laver en afstemning på Petdating og spørger om folk synes at kæledyr er søde.

Nåh, jeg håber at kunne kaste lidt mere lys over sagen ved at lave min egen afstemning. Er hver anden mand virkelig fan af plastik? For jeg håber, at jeg, trods alt, har et lidt mere repræsentativt udvalg blandt mine mandlige læsere

Ingen kommentarer: