torsdag, juni 21, 2007

Bestået

Tak til alle jer der krydsede fingre. Om det så var på en måde, at det besværliggjorde tastaturarbejde eller blot var den slags krydsede fingre man gør i tankerne.

Grunden til min let slacker-agtige approach til denne eksamen skyldtes, at det "blot" var en interncensur, dvs. bedømmelsen var "bestået/ikke-bestået". Ikke at vi negligerede opgaven og dennes litteratur, men paranoiaen for at dumpe er noget mindre ved denne slags bedømmelser.

Vi skrev om web 2.0 og Second Life, men i en relativ blød kulturkontekst. Et par emner ca. 90% af de studerende på vores uddannelse skriver om , da det er "the next big thing". Der er således sikkert stadig folk, der skriver om forældede emner som litterært materialevalg og tesaurus-konstruktion.

Jeg forventede blot at bestå. Eller som min opgavemakker John tit sagde; "At ramme 6-tallet nedefra". For vi skrev primært opgaven for vores egen skyld. Leg og kreativitet med emnerne betød mere for os, end akademisk og metodisk etikette. Jeg ved godt, at denne slags måde at arbejde på ikke holder, når jeg skal skrive mit speciale, hvorfor det netop er ved de eksamener med intern censur at man skal udnytte sit indre legebarn...

Dette var dog også et af ankepunkterne, men eksaminatorerne havde trods alt en masse ros til vores opgave. Aner ikke hvad den ville have ligget til hvis der havde været karakter på men vendinger som "Rigtig god" er vel ikke at kimse ad. Og havde vi været lidt bedre til at formidle vores konklusioner og perspektiver (vi var lidt for indforståede og upræcise i vores sprog) kunne det have trukket endnu mere op.

Nu er der så ferie, og så skal det udnyttes, at jeg har tid til at dyrke min nyvundne interesse for at læse skønlitteratur og faktion. For til september går det går løs med at lære om XML, CMS, RSS og andre fancy akronymer...

1 kommentar:

milroesen sagde ...

Til'lyk.