søndag, juni 10, 2007

Kære Carlsberg-"drengerøv"

Hej Carlsberg-reklame, nu skal jeg sige dig noget. Nej, der er ikke noget galt med os mænd. Fordi der er nogle der ikke lever op til den klichébefængte stereotype af en ølbøvsende, grillmadsspisende og fodboldfanatisk drengerøv, gør det dem partout ikke mere kedelige eller ”voksne”. Eller fordi nogle tillader sig at bryde normerne og spise mango-salat frem for grillmad, skal du ikke frygte at du har ”tabt” dem. Fordi der er flere måder at leve sit liv på, end hvad reklamerne på TV2 og TV3 pådutter os. Og fordi nogle mænd rent faktisk udvikler sig i takt med tiden, frem for stædigt at holde fast i gamle klicheer af tryghedsårsager.
Så nej, hr. Carlsberg-reklamegut. Der er ikke nødvendigvis sket noget med ”os mænd”. Tværtimod, det er nok mere dig, der er stagneret.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wuhuuuu, giv den CarlsbergRøv vebale flade, Muusling!

Strid.

Pigebarnet sagde ...

Men kolde øl er nu stadig ret rart... selv når man lever i et fancy-smancy specialøls hungrende samfund :/

Anonym sagde ...

God vinkling, men jeg må desværre sande, at jeg åbenbart er stagneret i et stereotypt kønsmønster. Jeg foretrækker sgu stadig fodbold i fjerneren, kolde pilsnere og blodrøde bøffer, hvis alternativet er boligprogrammer, hvid te og mangosalat ;-)

/P

Runkedor sagde ...

Strisser; Jo tak :-)

PigeB: Jada, øl i sig selv har jo ikke noget med reklamen at gøre. Min lettere antipati mod reklamen skyldes måske også, at jeg foretrækker Tuborg ;-)

Pisser; Ok, lidt stereotyp er jeg så måske også ;-)

Anonym sagde ...

Mandesvin! The lot of ya!

Strid

Ps. Jeg drikker jeg allesammen under bordet den 23.