tirsdag, juni 19, 2007

Smashing Pumpkins i Vega

Arj, nu må de godt nok stramme sig lidt an med de billetpriser. 520 kr. for at se et "gendannet" Smashing Pumpkins. Og det er næppe en prisstigning der skyldes piratkopiering, eftersom SP's storsællerter vist nok kom frem i præ-piratkopieringens tidsalder og at bandet endda senere lagde et helt album til fri downloading.
520 kr.? Det er i Vega og ikke på en jysk pløjemark. Og så er det endda SP i en amputeret version, for det er uden eyecandyen D'arcy og guitaristen (som jeg aldrig vidste om han var en dreng eller pige) James Iha.

Relaterede links:
Gaffa
Vega

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Danmark går jo helt amok med høje koncertpriser... :(
det bliver sikkert endnu en ikke-udsolgt koncert i år. mange af de store/dyre er jo stadig ikke udsolgt...

Runkedor sagde ...

Tja, det er jo desværre sådan, at der alligevel ofte er fans der gerne vil betale den mindre bondegård det koster. Jeg synes vi fattige musikfans skulle lave en fælles boycut, så der ikke kom nogen til koncerterne...men det er vist utopi

milroesen sagde ...

Det er fordi der sidder nogle få bookingbureauer på de store bands, som så presser prisen sindsygt højt i vejret, så vi almindelige levende mennesker ikke har råd. Der er mange koncerter jeg rigtig gerne vil høre, men som jeg ikke vil betale 1/4 SU for.

Anonym sagde ...

hej igen :)
jeg fandt den faktisk på din blog... jeg har ikke tagget videre (det er jeg for doven til). dog har et par venner valgt at lege med i mine kommentarer!

Edut sagde ...

Ja priserne er sq pebrede.

Måtte slippe 675 for at høre en amputeret version af Genesis - på en jysk pløjemark som du så fint kalder det Mr. Københavnersnob :)

Himmelflugten skyldes også niveauet for billetpriser i USA, hvor man snildt kan komme til at smide $150 for en koncertbillet. Det har tidligere været anderledes i Europa, men nu har bands og promotore åbenbart set, at det kan lade sig gøre at sælge billetter til overpriser.
En lille hovedregning viser da også, at der er bedre forretning i "kun" at sælge 25.000 billetter til 675,- end 30.000 til 350,-.

En boykot ville være en fremragende idé, men hvordan gør man det i en tidsalder uden solidaritet?

Anonym sagde ...

Der blev udsgolgt på et kvarter, så prisen var måske endda for lav? Både SP og Vega er ikke bookede 15. august... ;-)