fredag, marts 16, 2007

Flere sindsyge taxichauffør

Gad vide om der findes en speciel slags negativ karma omkring lyskrydset Reventlowsgade/Vesterbrogade. En karma, der har til hensigt at vække taxichaufførers aggressioner til live. Nogle husker måske mit indlæg om den gale taxichauffør der ville tæve en anden bilist med et jernrør. I selv samme kryds var jeg i dag udsat for en anden, om end, lidt mildere episode. Da jeg i dag cyklede over Vesterbrogade hørte jeg et uhæmmet dytteri fra en bil. Jeg kunne ikke lige regne ud om det var sigtet mod mig, så jeg identificerede min cykling for at se om den var i overensstemmelse med lovens rammer. Yes, ingen problemer der, og jeg var ikke den eneste cyklist. Da jeg var nået over på den anden side, hørte jeg bilen bag mig speede up, overhalede en anden cyklist og jeg, for at holde ind til siden og standse. Det var en taxa, og ud af bilen hoppede en ung og lettere aggressiv mand ud, der råbte ”Det er en vej, ikke en cykelsti!”. Yes, 10 point for den iagttagelse. Det er en vej, ja. Og korrekt, det er heller ikke en cykelsti! Men sidst jeg checkede fandtes der en del veje i Kbh C hvor det OGSÅ er tilladt at cykle. Bl.a. på den vej vi befandt os på. Som i øvrigt var af slagsen uden cykelsti.
Min medcyklist og jeg kiggede forundret og grinende til hinanden. Jeg kunne høre taxachaufføren bag os råbe en aggressiv kommentar adresseret mod den anden cyklists frisure (der nok bedst kan beskrives som Kurt Thorsen-frisure): ”Få noget hår på dit hovede”. Yes, velkommen til 4. klasse i argumentationsteknik.

Håber ikke at det at jeg næste gang, jeg skal fragtes stiv og hjælpeløs hjem fra byen skal passere det kryds…

Ingen kommentarer: