fredag, juni 16, 2006

Crazy ass taxichauffør

På vej hjem fra arbejde holdt jeg på min cykel for rødt. Jeg hørte noget tumult bag mig, og kiggede tilbage. En bilist var stået ud af sin bil for at gøre "nabobilisten" (en taxachauffør, der muligvis var somalier) opmærksom på at han dyttede meget eller noget i den stil. Den irettesættelse brød taxichaufføren sig åbenbart ikke om (hvis han overhovedet forstod den, så han begyndte at åbne bildøren op i hovedet på den anden. Det udmundede sig i noget håndgemæng hvor taxichaufføren prøvede at komme ud af bilen, mens den anden prøvede at holde døren lukket.

Taxichaufføren kom endelig ud, og håndgemænget fortsatte. Den anden virkede til at opgive sit foretagende, da hans irettesættelser prellede af, og ville vende tilbage til sin egen bil. Men taxichaufføren var åbenbart ikke færdig. Det næste jeg så, var at han gik mod bagagerummet for at hente noget. Tilbage kom han med en jernstang, og målrettet gik han efter den anden. På trods af at det var et befærdet lyskryds med både bilister, cyklister og gågængere, og dermed masser af potentielle vidner, virkede taxichaufføren fuldstændig kold. Han ville bare smadre den anden, nu hvor han havde tilladt sig at irettesætte hans kørsel. Det blev til lidt småslag, førend end mand kom imellem dem, og den anden fik flygtet ind i sin bil, og kørt væk...

Pas på, næste gang du siger noget om din taxichaufførs kørsel...

Ingen kommentarer: