onsdag, august 29, 2007

Unicef og hjemløshed

Jeg gik en tur på Strøget. Jeg passerede en af disse her unge og meget smilende personer med en blok og en blå trøje med teksten Unicef. Min erfaring med dem er ikke så heldig, da det virker lidt til, at deres eneste formål, er at give os der tilnærmelsesvis har et budget med overskud til at tænke på os selv, dårlig samvittighed. Jeg var denne gang heldigvis ikke selv offer for ”har du lige 2 minutter?”-salgstalen. Knægten i Unicef-trøjen var i øvrigt selv så skinny, at man næsten kunne mistænke ham for at samle ind til mad til sig selv. Få meter fra ham, dog uden yderligere sammenhæng, sad en tyk, hjemløs mand op af muren med et skilt: ”Jeg er sulten”.

Jeg havde svært ved ikke at studse over den lettere ironi i situationen.

Ingen kommentarer: