mandag, februar 06, 2006

Skitur - Vars - 2006 - #1

På min skiferie til Vars i Sydfrankrig prøvede jeg at føre en slags old school dagbog på min papirsblok over hver enkelt dags nævneværdige begivenheder. Det er en meget fin ambition, men det blev kun til to dage, hvor jeg rent faktisk fik tid til det, fordi resten af tiden, udover at stå på ski, gik op i dåseøl, pokerspil og humor på højt og lavt plan. Men i kan jo få det jeg har skrevet indtil videre:

Lørdag d. 28. januar 2006, 13.00
Strandet i en bus i en fransk snedækket alpe på 5. time, og vi kan ikke komme videre. Morgenmaden har bestået af microovnspopcorn og dåseøl. Bussen er en dobbeltdækkker, med lækre fladskærme, der, når de ikke viser hollywoodblockbusters på de tyske motorvejer, filmer vejen vi kører på. Minder mest af alt om Lost Highway, men efter et par timer, minder det mest af alt om en syret eksperimentalfilm, og man bliver helt hypnogak af at tælle de hvide striber på vejen.

Vi så Con Air i aftes. En film jeg har zappet forbi et jævnt antal gange derhjemme, når den har været vist på TV3: ”En dårlig film med afbrydelser”. Men når man er træt af at læse i sine medbragte bøger og aviser, træt af at lytte til sin mp3-afspiller, og man glemte at medbringe nogle kryds og tværs’er (jeg kke ramt af sudoku-bølgen) og har svært ved at falde i søvn, er alternativet for en slags underholdning kogt ned til én: ”følg med i Con Air”. For første gang fik denne glimragende actionbasker min fulde opmærksomhed. Men da den nåede slutningen, plottet var udspillet og jeg let kunne forudsige slutningen og da Nicolas Cage kæksmarte punchlines blev lidt for meget af det det gode, vendte jeg igen opmærksomheden mod min mp3-afspiller…

1 kommentar:

Pigebarnet sagde ...

Jeg kan godt li Con Air :) .. af en amerikansk blockbuster at være er den ret super.