søndag, december 17, 2006

Ungdomshuset

Ang. konflikten i går på Nørrebro. I dag læser jeg så om en Morten Kabell fra Enhedslisten udtale sig om, at han mente, at det var politiet der var de værste syndere:

"I stedet retter han hård kritik af politiet, som efter hans mening skulle have holdt sig i baggrunden og ladet demonstranterne gå i fred fra Ungdomshuset til Christiania."

"Gå i fred"???. Måske er det bare mig der er naiv, og måske er jeg lidt påvirket af den medieskabte virkelighed, men hvor fredelige intentioner har en flok demonstranter, der medbringer kanonslag og brosten, samtidig med at de er maskerede? Det er vel næppe for at skyde nytårat ind lidt på forskud? Eller for at renovere Kongens Nytorv?
Og ja, "politiet gør bare deres job". Don't shoot the messenger. Var det ikke den flok "hipposvin" der tog sig af jer i går, så bliver det bare nogen andre. Een ting er sikker, der er ikke respekt for voldsretorik i et moderne samfund.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg var sgu mest irriteret over, at 18'eren var forsinket lørdag aften p.g.a. optøjerne på Nørrebronx. Det er fand'me tristhed udover det sædvanlige, at stå på broen ved Valby Station og glo, når man så gerne vil drikke sig lam og danse til et stort anlagt kobberbryllup.

Skide børnepunkere...

/Pisling

Anonym sagde ...

Min sympati er still going strong. Ingen tvivl om at vold ikke løser noget, men de står med ryggen mod muren og kamp er hvad de har at gøre godt med nu, når kommunen stadig nægter at tage ansvar.

Tag dig sammen, Ritt. Det er sgu ikke kun nørrebro, der får høvl, hvis ungerne bliver smidt ud. Har du ikke et ansvar for din by?

-Strid