fredag, oktober 05, 2007

Facebook

Facebook er vist så den helt nye dille på nettet. En ”voksen” version af MySpace, der dog efterhånden ligner MySpace i mangel på brugervenlighed. På Facebook er det i form af adskillige humoristiske applikationer, der måske var meget sjove i starten, men nu mest af alt er spam i mine øjne. De fleste profiler jeg græsser rundt på, er klistret til med Zombie/Vampire/Hotness/Grafitti/Quizzer og andre skøre features, der fjerner alle mine håb om minimalisme og overblik.

Samtidig er der også lidt ”hvem kender flest”-konkurrence over det. Folk add’er hinanden for et godt ord. Jeg får dagligt nye friend-requests. Og det er da også fint nok, for jeg er åben over for at møde nye folk. Problemet er bare, at folk ikke er særligt snakkesaglige, når man så endelig skriver til dem. Hvorfor så add’e mig som ven? Det er meget få, man egentlig har et reelt forhold til, og det at have stået i kø i Fakta med en person er næsten nok til at man kan kvalificere én som ven.

Var der ikke engang én der sagde ”less is more”

2 kommentarer:

milroesen sagde ...

Er heldigvis ikke blevet udsat for nogle friendrequests, som er fra folk jeg ikke kender. Det er noget af det jeg er rigtig træt af ved MySpace. At alle mulige ligegyldige bands prøver at blive venner med, så det kan se ud som de har rigtig mange fans...i don't get it.
Synes nu stadig Facebook er mere uhøjtidelig end MySpace...der er ikke den samme selvpromovering, om hvem der er mest sej og cool. Og det kan jeg godt lide.
For i bund og grund er ideen med begge sider jo fin...og jeg har da også fundet mennesker begge steder, det er meget sjovt lige at skrive lidt med, om hvad de har lavet de sidste 5 år etc.

annakamilla sagde ...

Jeg er blevet afhængig af fjæsbogen, indrømmet! Det er en herlig måde at få styret sin nysgerrighed på. Man kan snuse rundt og lure på vennerne, hvem "snakker de med" osv. Desuden er jeg enig med frk. roesen i at det er sjovt at finde gamle venner. Venner jeg måske ikke er interesseret i at spise brunch med hver søndag, men gerne vil sige hej til på en ikke akavet måde.
Jeg er dog helt enig i at antallet af applikationer er overvældene og irriterende. Jeg er selv begyndt at rydde op på min profil jævnligt, da jeg også er stor tilhænger af "less is more".