torsdag, april 26, 2007

Mit Roskilde Festival-line up

Tidligere brokkede jeg mig over Roskilde Festivals-brokken. Nu vil jeg så være selv være lidt positiv og komme med et par stikord på, hvilke bands der trækker i mig, på dette års Roskilde Festival. Der er selvfølgelig de sikre navne. Så er der de halvsikre. Dvs. dem man kender og gerne vil se, men hvor det ikke er dyrskuepladsens undergang, hvis man ikke når derhen. Og så er der alle de ukendte bands, man enten har hørt godt om, eller som man bare synes har et fedt navn…

De sikre:
Beastie Boys
Machine Head
Muse
Queens of the Stone Age

De halvsikre:
Arcade Fire
The Ark
Björk
Eagles of Death Metal
Katatonia
Mastodon
Nephew
Oh No Ono
The Psyke Project
Red Hot Chili Peppers
Sort Stue
Trentemøller
Volbeat

De “ukendte”
The Brian Jonestown Massacre
Cold War Kids
Cult of Luna
Datarock
Dúné
Gadens Historie
The Killers
Kloak

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

De "ukendte": Cold War Kids, Dúné og, især, The Killers? Du kommer fand'me for lidt ud, mester ;-)

/P

milroesen sagde ...

Kan man få en feltrapport fra de sikre samt Sort Stue og Psyke Projekt. Nu skal jeg ikke selv afsted, men vil da gerne høre om de navne jeg selv føler jeg går glip af.

Runkedor sagde ...

Pisling: Jaja, jeg ved det ;-). Det er mere fordi jeg kun kender eet nummer med de tre kunstnere, hvorfor jeg ikke rigtigt følte jeg kunne tillade mig at sige, at jeg kendte dem :-)

Roesen:
Jeg har faktisk set Sort Stue to gange. Gik på stamhold på DB med storebroren til Jake Jooks. De er særdeles livekompetente. Med liveinstrumenter og en masse sjov og løjer. Man skal dog nok lige være åben for deres noget venstreorienterede holdninger. Og jeg gætter på at koncerten bliver meget pro-Ungeren-agtig

milroesen sagde ...

Jamen pro-ungeren er mere end fint til mig:)...kender faktisk Jake fra gamle dage og er også bekendt med nogle af de andre...har desværre ikke haft fornøjelsen af at høre dem endnu, så jeg må jo nøjes med fortællinger fra folk som dig, der har hørt dem.

Runkedor sagde ...

Kender du så Jake fra Roskilde af?

Han er sgu' en talentfuld ung gut!

milroesen sagde ...

Ja vi hang ud en del for nogle år siden, kom i den samme kreds af unge "revolutionære" vrede mennesker i Roskilde:) Han har faktisk tegnet to af mine tattoos.

Anonym sagde ...

I aftes var der faktisk et indslag med Sort Stue på TV2 Lorry i.f.m. kulturmagasinet "iByen"...

/P

milroesen sagde ...

Så passer det jo perfekt at jeg er på arbejde og skal sidde og beskrive det klip:)

Runkedor sagde ...

Hvor arbejder du da?

Det var nok ang. den natkoncert de spiller på Rust i aften. Kan desværre ikke se de,

milroesen sagde ...

Lorry:)

Anonym sagde ...

Husk nu at efterlad plads til det spontane også unge mand :o) - så som at drikke øl med mig...hehe

Runkedor sagde ...

Sille: Man kan jo sagtens drikke øl, mens man ser en koncert ;-) Eller kræver du full attention?

Anonym sagde ...

Ja da :-)