torsdag, april 10, 2008

Mobiler i biografen

Der er en grund til at jeg helst undgår Palads og Cinemaxx, når jeg skal i biffen. Hvis bare at Politikens læsere var repræsentative for Folketingets sammensætning, ville der ikke gå længe før end mobiljammere blev indført i biografsalene. Det er ulovligt, for så kan folk ikke få ringet til 112, hvis en person får et popcorn galt i halsen. Men hvad gjorde man før mobiltelefonerne???
Langt ude, er det også at de nu endda må hyre vagter for at holde styr på de uvorne unger.

Heldigvis har jeg sjældent oplevet denne slags episoder. Måske fordi at min film- og biografsmag ikke harmonerer med ovenstående segment.
Det er dog også først kritisk, når man kan opleve mobilskvadren fra en højpandet intellektuel med et trendy tørklæde om halsen i den lille sal i Grand der viser en fransk sort/hvid socialrealistisk film.

Hvad med jer? Er det et generelt problem, eller er det mest aktuelt i de to nævnte biografer?

2 kommentarer:

milroesen sagde ...

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har oplevet folk der sms'er/snakker i mobil i biografen, så for mig er det ikke et problem. Men jeg bruger heller ikke, hverken Palads eller Cinemaxx.

Anonym sagde ...

Jeg var i metropol forleden, og gæt hvem der sad og sms'ede? Min veninde på 29 år. Det er sgu irriterende når noget pludselig lyser op ved siden af en. Jatak til jammere!

Og så bliver jeg også rigtigt træt, når argumentet for ikke at indføre jammere er, at så kan folk ikke ringe 112. Den der afhængighed af mobiltelefoner er fuldstændigt overdrevet.