onsdag, november 07, 2007

Hvis min opgaveskrivning blev filmatiseret af FOX

Til januar starter 7. sæson af ”24 Timer” i USA. Endnu en gang skal seerne være vidne til, hvordan Jack Bauer redder verden, og ikke mindst sin egen røv utallige gange, i løbet af et døgn.

Men hvordan ville et døgn mit liv som halvstresset kandidatstuderende være, hvis jeg var i besiddelse af Jack Bauers personlighed? På ET døgn ville jeg få skrevet hele den projektopgave, som jeg har et par måneder til. Hver eneste gang uret nærmer sig en ny time, kan jeg forvente koncentreret spænding, der giver stærke dommedagsfølelser: Kl. 08:59:57: ”Arghh, der er ikke mere kaffe på kanden”, kl. 12:59:57: ”Argh, den dynamiske indholdsfortegnelse i Word vil ikke som jeg vil”, kl. 14:59:57; ”Argh, jeg kom til at lukke dokumentet fyldt med nyskrevne guldkorn UDEN at få gemt”, kl. 19:59:57: ”Argh, en idiot har puttet papiret forkert i printeren, så hullerne er i HØJRE side”.

Men på den anden side: i Jack Bauers sko ville jeg nok ikke få tid til at overspringshandle* med diverse internetnørderier. Jeg ville derimod få maksimal udnyttelse af hvert et sekund. Så mon ikke opgaven kunne skrives på et døgn? Også set i forhold til, at der indtil videre er seks terroraktioner, der er blevet stoppet inden for samme tidsramme?

*Et hipt ord mange af os studerende ynder at bruge.

Ingen kommentarer: