torsdag, september 20, 2007

En musisk anbefaling

Min gode ven og musikinspirator Peter Pisling, introducerede forleden den amerikanske kvartet She Wants Revenge til mig, og der gik ikke længe førend at jeg var hooket dets hooklines. Sounden havde heller ikke en ubetydelig ting at sige, da vi er henne i noget new wave og post-punk. To meget fuzzy begreber, men hvis jeg nævner Interpol og Joy Division/New Order, er vi måske en tand nærmere på en beskrivelse af sounden. SWR’s bas-linier er i hvert fald ofte som var de samplet af gamle JD og NO-numre.

Men ingen anklage om rip-off her, for SWR har trods alt sine helt egne kendetegn og unika. Numrene har en noget mere elektronisk, fyldig og gennemarbejdet bund med trommemaskiner og synths supplerende bassen og guitaren. Forsanger Justin Warfield leverer flere af numrene med en meget monoton, stiv og staccato-agtig vokal, der umiddelbart ikke lyder flatterende, men som i denne kontekst fint matcher den alvorlige sound. Og så er der jo teksterne. Det er svært ikke, at elske brudstykker som denne: ”I heard it's cold out, but her popsicle melts/She's in the bathroom, she pleasures herself”. Og ellers er der bare at sige, at jeg ser frem til 9. oktober, hvor deres nye værk ”This is forever” efter sigende skulle lande i butikkerne.

PS: Er man til Placebo, så fyr lige op for ”Spite & Malice”, for det er netop ovenstående Justin W, der leverer rappen til dette nummer.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Han har også vildt god smag, ham Pisling ;-)

/P