torsdag, maj 24, 2007

80% overstået studie

Så blev min anden modulopgave på kandidatuddannelsen afleveret. I fint samarbejde med John aka Haanden, fik vi afdækket begrebet web 2.0. Denne tids totale buzzword inden for mit faglige felt og interesseområde. Vi konkluderer dog, at selve begrebet er lidt en fis i en hornlygte. Derudover behandlede vi et andet hypet fænomen, nemlig Second Life, i kraft af en diskursanalyse.

Og dermed har jeg så næsten sommerferie. Der er dog lige selve det mundtlige forsvar, men da vi ”kun” har intern bedømmelse, og det er en bestået/ikke bestået eksamen, er ambitionsniveauet ikke lige så højt som andre gange.
Nu er har så (næsten) overstået 1. halvdel (rent tidsmæssigt) af min kandidatuddannelse, og dermed 80% af min samlede uddannelse.
Tiden flyver, og om et år og en måneds tid, kan jeg, hvis alt går som det det skal, kalde mig cand.scient.bibl. Jeg får tit spørgsmålet om hvornår jeg er færdig, selvom jeg synes jeg har forklaret det igen og igen. Mark mine words nu: om et år.

Nu har jeg som sagt (næsten) sommerferie, hvilket er den eneste periode man som studerende kan sige sig helt fri for studierelateret dårlig samvittighed. Ikke engang juleferien er hellig på mit studie. Jeg har på det seneste også følt mig småprovokeret, når folk snakkede om bededagsferie, påskeferie, kr. himmelfartsferie etc. For os studerende, er der nemlig sjældent noget der hedder ferie. Jo, vi har da fysisk fri, men i hovedet har vi sjældent fri. Det kan være hårdt selv at skulle prioritere sin tid :-).

Ingen kommentarer: