søndag, november 05, 2006

Ændrede lyttevaner

Jeg har lige fået to eksemplarer af den nye Deftones-skive "Saturday Night Wrist". Det første der sker, her anno 2006, når jeg får en ny cd, er at smide den ind på computeren. Af to grunde: der er så dejligt mange muligheder for shuffling og playlister og andet nørdet lir ved mp3-afspilning. Noget jeg altid har savnet ved de dersens old school cd-afspillere. Det andet er, at min cd-afspiller efterhånden har set bedre dage (den runder 8 år i disse dage), så når jeg for tiden vælger at være gammeldags og smide en cd på afspilleren, hakker den big time blot man trækker vejret.

Selve cd'en har dermed ikke ret megen nytteværdi, hvorfor omslaget er det eneste "funktionelle" tilbage. Og med de ændrede lyttevaner jeg har fået, hvor jeg alligevel sidder foran pc-skærmen og leger dj, er det jo meget nemmere, lige at google albumoplysningerne end at finde cd'en ned fra hylden. Næhh, det var ikke lige som gamle dage, når jeg havde anskaffet mig en ny cd: jeg elskede at sidde at glo i de velduftende papiromslag, læse teksterne, dyrke layoutet og læse taksigelserne alt imens jeg konsumerede Harboe colaer og popcorn (eller Erdnuss Flips...mmmm, Erdnuss Flips).

Ingen kommentarer: