tirsdag, oktober 25, 2005

Hvor er logikken?

Onsdag: fra ca. 23.30-03.30. Indtog vel 4 store fadøl og en smule Jack Daniels med cola, og røg vel 10-15 smøger. Ca. kl. 04 lå jeg i min seng. Lukkede øjnene. Indersiden af mine øjenlåg viste en 3D-film om en rutchebanetur med et triple loop. Ikke behageligt. Havde en fornemmelse af, at hvis jeg ikke åbnede øjnene, ville det nok ende med en bræktur. Åbnede øjnene i et halvt minuts tid. Lukkede dem igen. Rutchebaneturen var stadig vild, men det skortede dog på loops. Åbnede øjnene. Lukkede dem igen. Rutchebanen var reduceret til ”Mariehønen”. Konkluderede at det var forsvarligt at køre med Mariehønen lige lukt i drømmeland. Jeg blev ikke kvalt i mit eget bræk, men begyndte at åbne øjnene ved 13-tiden om torsdagen. Nød en kop kaffe i min slåbrok, mens jeg konstaterede, at jeg nok var ramt hårdt af tømmermænd. Hovedet pinte mig, og min krop føltes generelt som kogte nudler. Fik dog bevæget mig udenfor. Dog ikke så meget, at jeg stadig følte jeg var inde i en osteklokke. Var dette virkelig resultatet af et par få fadøl og lidt Jack D? Puha, hvordan overlevede jeg overhovedet Roskilde Festivalen for 4 måneder siden?

Lørdag: fra ca. 19.00-05.00. Indtog mindst 9 dåseøl, 2 store fadøl, en alternativ udenlandsk øl, et glas whisky med cola og ca. 20 cigaretter. Alt i alt et større kvantum alkohol indenbords end om onsdagen. Dog også over længere tid. Men så vidt jeg husker, var jeg vist stort set hele tiden udstyret med en drik af en eller art. Kl. 5 lå jeg i min seng, og havde intet besvær med at falde i søvn. Vågnede allerede ved 11-tiden og kunne ikke sove mere. Jeg fik effektueret den normale rutine, der inkluderede Nescafé og nørderi på nettet. Efter et stykke tid, kunne jeg konstatere, at den tømmermandmotorik jeg havde forventet ville ramme mig, slet ikke dukkede op. Jeg var ganske enkelt blevet velsignet med højest lidt sporadisk tørhed i halsen.

Så hvor er logikken i ovenstående? Hvorfor så gevaldige hæng-overs om torsdagen, når tømmermændene åbenbart besluttede sig at holde fri om søndagen?

Måske var det min ubevidste samvittighed, mit ultra-strenge overjeg, der straffede mig for at gå i byen en schoolnight?…men hey, jeg havde altså ferie!?

1 kommentar:

Uden Relevans sagde ...

Yeah well tømmemænd kommer altid MEST ubelejligt...de sataner :)