mandag, oktober 10, 2005

Celebspotning og løbetræning

Jeg er begyndt at løbetræne, som et led i min nye sundhedsstrategi. Jeg tager en tur rundt om Peblinge Sø, og så lidt af Sortedams Sø, alt efter hvor meget pust jeg har tilbage. Det er ikke fordi jeg synes løbning er særlig ophidsende eller sjovt. Det eneste der motiverer mig, er den efterfølgende velvære og gode samvittighed man får, når man har svedt de 3 kander kaffe, man har drukket i løbet af dagen. Det er dog også hyggeligt at løbe på stierne rundt om søerne, for der er masser at kigge på, på sådan en smuk efterårseftermiddag. Kønne venindepar arm i arm, stolte nybagte forældre med barnevogn, flotte svaner, og så alle de kendte.

I dag startede jeg med at spotte et, for mig, bekendt korpus i det fjerne, der kom løbende mod mig. Det var såmænd min fætter, der også havde valgt mandag eftermiddag til at runde et par søer (OG en fælledpark). Så der vi fik lige catched lidt op, mens vi hver især strakte vores ømme benmuskler. Et par minutter efter var jeg på benene igen, og ved en cafe der støder op til stien, så jeg en Svend Auken, en Ib Michael, og et stk. Uidentificeret Feminint Objekt. Celebspots giver mig åbenbart adrenalinkick, så jeg fortsatte med fornyet energi. Et par minutter efter er det selveste Frank Hvam, der kommer pustende mod mig. Ja, celebrity-klovne løbetræner blandt os andre dødelige. Og om et par timer vil jeg gense manden på TV Zulu i en forhåbentligt usvedende, men gerne kikset version.

Ingen kommentarer: