onsdag, januar 05, 2005

4. januar 2005

Ok, i dag bliver det til et lidt mere dagbogspræget indlæg. Dvs. fri for holdninger og brokkerier…

Dagen startede tidligt for mit vedkommende. Lå og havde en sød drøm. Lidt reminiscens fra barndommen, hvor jeg i børnehaveklassen legede med elektriske apparater. Brugte radioer, fjernsyn og lign. vi unge vandaler fik lov at pille og i og ødelægge. Tekniknørder vil vide, at når man åbner tekniske apparater, har det en ret unik lugt. Det var denne lugt, og timerne børnehaveklassen, der prægede min drøm. Drømmen begyndte dog at ændre sig til en mere vågen tilstand, da jeg hørte nogle af mine bofæller snakke højlydt uden foran min dør. Der var noget galt, og det lugtede da også derefter.

Forstod nu hvorfor jeg havde drømt om lugten af elektriske komponenter, for postyret udenfor skyldtes, at der kommet vand i sikringsboksen. Strømmen var derfor kortsluttet i lejligheden, og frygten for at noget ville springe var til stede. Utætheden skyldtes at lejlighedskomplekset i øjeblikket renoveres pga. at de skal lave tagboliger. Der var derfor håndværkere til stede, der ikke negligerede situationens alvor. De ringede efter en brandbil, og et splitsekund efter stod der en kampklædt brandgut i vores lejlighed. Han fiksede hvad der nu skulle fikses, og var ude hurtigere end jeg kunne nå at gnide søvn ud af mine øjne og rette på mit morgenhår.

Efterfølgende stank der af brændt plastik i hele hytte – en stank, der gav mig associationer til køkkenet i en kinesisk restaurant. Ikke et ondt ord om kinesisk mad, må jeg dog lige indskyde. Men tun lugter altså også værre end det smager!

Uden strøm, med en belastende stank og en fugtsuger, der skulle stå og larme, var mit hjem ikke lige det mest tiltrækkende sted, at skrive på den eksamensopgave, jeg netop havde afleveret. Så til Køge og til forældres hjem, jeg tog…dvs. jeg skulle af sted alligevel pga. øvning med bandet. Men tror dog, at jeg nu camperer lidt længere end først planlagt. Lidt kringlet formuleret det sidste, det ved jeg, men er træt og uperfektionistisk. Så cut mig noget slack!

Så godnat…eller godmorgen…eller goddag…eller godaften, alt afhængig af hvornår du læser dette…

1 kommentar:

Edut sagde ...

Sikke da en dag!

... og hvor har du egentlig ret i at tun lugter værre end det smager! Kan sagtens følge dig i dine associationer til brændt plastic.

/Jakob