mandag, juli 16, 2007

8 om mig

Hendes Royale Cirkushed har tagget mig. Lidt sent er bedre end aldrig.

1. Jeg har gået til yoga flere gange. Er også blevet smådrillet med det, selvom det ikke er et led i en metroseksuel eller fyr-lær-at-kende-dine-feminine-sider-at-kende-strategi. Er dog aldrig kommet længere end et grundkursus, men er fascineret af denne "sport", og dens potentiale. Det skal siges, at jeg laver en gedigen hovedstand...når jeg er i træning, altså.

2. Jeg har altid haft kælenavne. På trods af mit ellers flotte fornavn, er der rigtig mange der kalder mig ved mit efternavn fra dyreriget. Min farfar kaldte mig Kædde (eller hvordan det staves). Nogle barndomsvenner kaldte mig Stewart (længere historie). En anden barndomsven kaldte mig både Gergen og Nalle Bom. Nogle venner fra mit studie begyndte at kalde mig Runke efter en tur til Amsterdam. Også en længere historie. Selvom ligheden er meget lidt slående, kommer min mor igen og igen til at kalde mig ved mit søsters navn; Anette.
Derfor: når folk endelig kalder mig ved mit oprindelige navn, tror jeg derfor ofte at det er noget alvorligt de vil snakke om.

3. Mudderhelvedet AKA Roskilde Festival 2007 var mit 8. år på festivalen i streg. Tragedie-året 2000 var min debut, og jeg håber mindst at kunne holde 10 års jubilæum. De skal dog stramme lidt op på musikprogrammet...og vejret...

4. Jeg er lettere neurotisk og stresser ret let. Efter mange års selvanalyseren er jeg kommet frem til, at det evt. bunder i en lidt for uhæmmet ordenssans og kontrolfreak'ism.

5. Som barn var jeg uhyrlig god til at huske datoer og fødselsdage. Jeg udviklede en teknik, så folk kunne nævne en dato højst et år ude i fremtiden, og jeg kunne hive datoens ugedag frem fra den indre database på et splitsekund. Mine forældre var imponeret, men det var dog ikke noget, der ligefrem fik pigerne til at stå i kø.

6. Pt. har jeg sommerferie fra studiet. Det er en god øvelse for mig til at lære at anti-stresse. Den seneste uge har dog været ret oplevelsesrig, da jeg både har udfordret min højdeskræk i Vor Frelser Kirke, drukket fadøl på Nemoland, haft næseblod på Christianshavns Bibliotek, set sjove og pinlige stand-up-komikere på Kulkafeen, smalltalket i toiletkøen med A Kid Hereafter samme sted, været i biffen, spillet rundbold og fodbold i Valbyparken, været til støttefest i Folkets Park og klappet på dyr i Knuthenborg.

7. Jeg har været telefoninterviewer for Gallup. Selvom det lyder som et ret simpelt job, der det nok det mest utaknemmelige jeg nogensinde har prøvet. At konstant få sure, travle og MEGET lidt interviewvenlige mennesker i røret, der alle mener, at vi "ringer hele tiden!" samtidig med at ens chefer punker een fordi man får for mange afvisninger.

8. Jeg ryger for lidt

Jeg sender stafetten videre til Edut og Lakvak

Ingen kommentarer: