onsdag, december 07, 2005

Quizzomani

Oh no. Endnu en gang har Sørensen, min skøre ven læst, analyseret og konkluderet på mig til et 10-tal med pil op. Han påpegede, at mit ”nye” potentielle yndlingsprogram Kender du typen bare var et camoufleret boligprogram. Kognitiv dissonans opstod i mit lille hoved, da boligprogrammer netop ligger på min aktuelle top 10 over yndlingsaversioner.

Havde Sørensen ret? Er jeg mon en latent boligprogram-fanatiker? Eller holdt mit modargument, om at det var Hvis din nabo var en bil-elementet der fængede. Han påpegede så, at også quiz-elementet vægtede højt i mit motiv for at se programmet, og jeg kunne ånde lettet op. Jeg var knægten, der sad klinet til skærmen, når Jeopardy blev vist. Var jeg forhindret, klarede videoen skærene. Når det var allermest nørdet, kunne jeg finde på at føre score over hvor mange spørgsmål jeg kunne svare rigtigt på. Om min iver og lettere flair for at quizze kan bruges i min kamp, for at ende som den skarpe stereotyp-spotter, står hen i det uvisse. Men jeg var da i hvert fald nørdet nok til at deltage i programmets afsluttende sms-quiz og svare rigtigt på alle tre spørgsmål om Kandis-frontmand Johnny Hansen.

/RunkeDuus

PS: Jeg krydser fingre og musealbuer for, at Sørensen er lige så sej, når han på mandag skal forsvare sin datalogi-afhandling om en form for scroll-teknik

1 kommentar:

Edut sagde ...

Tænk engang! Jeg anede end ikke at Johnny Hansen læste til datalog...