onsdag, december 28, 2005

Nytårsforsætter

”At stå tidligt op, det var mit nytårsforsæt
og nytårsaften synes jeg egentlig det lød meget let”
MC Einar: 28° seqineqanngitsumi

Endnu en tradition ved juletiden er nytårsforsætterne. Så skal vi igen til at høre på folk, der højt og helligt proklamerer at nu skal de stoppe med at ryge, tabe 10 kg. eller tage sig sammen i skolen. Men hvad får dem til at tro, at de kan overholde dette, når de ikke kunnet de 15 forrige år. Tror disse folk, at viljestyrke er noget man får foræret i nytårsgave? Hvis man virkelig ville stoppe med at ryge eller tabe 10 kg, burde man kunne tage sig sammen på alle tider af året? Hvorfor skulle et nyt år kunne gøre forskellen? Nye begyndelser er uafhængige af datoer og årstal, og nytårsforsætter er en døgnflue, der glemmes, når den daglige trummerum begynder, og det nye år er blevet dagligdag.
Derfor: hit me med nogle innovative og realistiske nytårsforsætter

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg vil i 2006 afmelde mit mellem kabeltv abonnoment til fordel for grundpakken... men hov! inspireret af din fine tale valgte jg at gøre det nu og her! ... de tar goddamn 300 bobs for en ændring...

derudover vil jeg begynde at lave mere mad. jeg blir så glad når jeg har gjort det - og det er fjollet ikke at bruge det som anledning til at se nogle mennesker...

Anonym sagde ...

Vil udvide mine frygtelig sparsomme, eller rettere ikke-eksisterende evner, i et køkken. Lige nu rækker mine evner ikke ret meget længere end til at kunne skære grøntsager. Hmm, jeg kunne også få mig en blog og bitche over mine manglende evner i køkkenet. Yeah right, tvivler på at der er en mesterkok gemt i mig, der gider tage sig tid til at lade andre læse om alt det man gider tænke på.

Anonym sagde ...

Jeg vil begynde at ryge og tage 10 kg på.

Strid

Anonym sagde ...

Jeg vil begynde at skrive 2006 istedet for 2005. Men kun i et års tid. Og så vil jeg begynde at onanere.

/Pisling

Anonym sagde ...

Mit nytårsforsæt for 5 år siden var "aldrig mere at lave nytårsforsætter" - og jeg har holdt det lige siden. Imponerende - jeg ved det ;-)

Edut sagde ...

Har sq nogle seriøse forsætter for året:

Tabe mig
Træne
Nyde livet

...Så må vi se om det holder!