søndag, maj 29, 2005

Black Power

Jeg tror måske jeg har mig lidt en soulmate i freestylerapperen Per Vers. Ikke fordi hans navn hentyder til min tankegang, men fordi han er en lige så stor kuli af kaffens sorte magi som jeg. Det er i hvert fald det indtryk man får, når man lytter til hans nye single ”Black Power”, der lovpriser kaffens mirakelmageri. Den tekst kunne være skrevet af mig. Eller dvs. det kunne den nok ikke, for selvom jeg har en udmærket rimordbog og kan få hjerte til at rime på ”så kan de lær’ de’”, så har Per Vers førertrøjen her.
Én ting er hans kaffesvaghed, som jeg graver for vildt. Noget andet er, at han tør gøre op med alle de konventioner, der findes på den danske rapscene for tiden. En ting jeg personligt har savnet i dansk rap (læs bare mine tidligere indlæg om Niarn, som jeg nærer en hvis ambivalent aversion overfor).

Glæder mig til at høre resten af albummet, men må mindst vente de 4 måneder, som bibliotekets karenstid tager.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Black power! skribentens bedste ven er en... paff! *spændingen.er.så.tyk.at.den.er.til.at.skære.i*

http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=10731