torsdag, april 07, 2005

Koncerter...

Mit koncertår har ikke været noget at råbe højt om indtil videre. Det slår i hvert fald ikke metalefteråret 2004. Der har selvfølgelig været et par små ubetydelige livegigs, men koncerter til en billetpris på den SU-venlige side af 200 kr. tæller ikke med. Men noget tyder, at den skude er ved at vende. Check bare lige dette program for en potentiel sommertinnitus

1. juni:
Garbage i KB Hallen – jeg fancyede Shirley Manson en del i mine teens. Det aggressive røde hår, kombineret med en udtværet blå make-up og en sexy sangstemme var en cocktail, der fik hormonerne i gang hos en 17-årig knægt…
Desuden var deres koncert på Roskilde 2002 lidt af en fiasko. En fuld, og ikke særlig hot afbleget miss Manson sang forkert og lyden var generelt dårlig den søndag aften på Orange Scene.

14. juni: Slipknot, Papa Roach og Helmet i KB Hallen – ok, denne koncert har godt nok lave odds. For det første har jeg set Slipknot 3 gange (hvoraf 2 var sidste år) og Papa Roach 2 gange. Desuden kender jeg ikke Helmet, og desuden er det midt i en travl eksamensperiode (selvom jeg dog ikke er en stræber, der prioriterer skolen højere end koncerter).

17. juni: Queens of The Stone Age – ok, af en eller anden grund er det ret hypede, og jeg føler næsten jeg bør se giraffen (igen). Er det et spørgsmål om økonomi, der det dog disse, der får første prioritet, nemlig:

19. juni:
System of a Down i Valby Hallen – Har ikke spillet i DK før, spiller nogle totalt giftigt skruede sammen numre, der er en underfundig blanding af metal og armensk (?) folkemusik. De er ikke bange for at være pjattede i deres vokaludtryk, hvilket er fedt og modigt.

26. juni til 3. juli: Roskilde Festival – man betaler 1200 kr. for muligheden for ca. 175 koncerter. Ca. 40 navne er interessante, men de falder sammen med hinanden, så man sætter ring om ca. 20 koncerter i programmet. Reelt når man at se ca. 5…men disse 5 kunne fx være Audioslave, Eskobar, Foo Fighters, Interpol, Mew, The Tears…og dette indlæg er skrevet aftenen før, at Roskilde Festival offentliggør de resterende ca. 100 navne, så den ovenstående liste ville blive noget længere

16. juli: Sigur Ros i Store Vega – dette mystifistiske, men dybt geniale band, så jeg på Roskilde i 2003. Lå på græsset uden for Grøn Scene (undskyld, Arena-scenen) lørdag aften. Det havde måske været mere optimalt med en go plads inden i teltet, med andre dedikerede fans, der i en kollektiv ros, flød hen til den storladne og drømmende lyd, dette band får frem.

Ja, indtil videre bliver juni en travl måned. Men lad os se. Min økonomi er pt. på et niveau, hvor jeg krydser af i budgettet, hver gang jeg køber en kop kaffe eller giver en hjemløs en skilling (”Hus Forbi gider jeg ikke købe – læser det gratis på biblioteket”). Men anyway, denne herres selvdisciplin hvad økonomi angår, har alle tider været lav, så det ender nok med at jeg får set alle koncerter. Til gengæld får jeg en masse oplevelser i hatten, jeg kan fortælle om til alle mine børnebørn. Medmindre al den tinnitus jeg får med i hatten giver mig impotens…

Bortset fra det, er der jo al det løse. De små koncerter på de små spillesteder med undergrundsnavne, arrangementer på Black Cat og Club Metropolis, og så har jeg jo også årskort til Tivoli der serverer fredagsrock

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ja, der sker altså ikke så meget for dig i øjeblikket, Muus. Kan du ikke skrive lidt om Frede og Marys graviditet - mest om Marys...

/Royaling