onsdag, september 03, 2008

Facebook og direct marketing



Som direct marketing- og customization-nørd fryder det mig at opleve et af FB's nyeste tiltag. At man kan hhv. rose eller kritisere en salgsannonce alt efter ens behov. Målet er vel at annonceringen dermed med tiden bliver endnu mere segmenteret og brugerne ikke får vist de allermest irrelevante annoncer. Brugerne vil sikkert stadig til en hvis grad stadig opfatte det som spam. Men for annoncørerne, der betaler pr. klik eller pr. eksponering vil annoncepengene sikkert være noget bedre givet ud, for i det mindste rammer man ikke helt skævt og bruger annoncepenge på helt irrelevante målgrupper. Tænk på hvor hurtigt jeg kunne være sluppet af med ham her fx. www.flickr.com/photos/gergenzola/2698688896/

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Selvom det vender sig i mig, når jeg siger dette, så må jeg sgu rose Facebook-udviklerne for deres genialitet. Det er jo en ren win-win-situation-feature, de har fået udviklet dér!

Jeg melder mig ind igen, blah...

/P

Runkedor sagde ...

Hvorfor vender det sig i dig?

Anonym sagde ...

Det gør det meste, der vedrører Facebook.

/P