lørdag, april 15, 2006

Lidt hyggemisantropi

Lidt hyggemisantropi

Jeg er:
træt af halve aftaler – træt af den der: ”lad os finde ud af noget” uden der sker videre…
træt af venner og bekendte, der undskylder sig med have travlt. Hvor lang tid i denne her cyberspacetid tager det lige at skrive en sms, mail eller lave et hurtigt telefonopkald.
træt af at føle mig nedprioriteret
træt af folk der påstår at de vil være venner med mig, men hvor jeg får en følelse, af at det er mig, der holder venskabet i live
træt af flygtige bekendtskaber
træt af folk, der spørger til hvordan jeg har det, for hurtigt at vende det til, at de kan snakke om dem selv
træt af at være så forstående og beskeden
træt af folk med manglende hensyn og pli.
træt af falskhed og påtagethed
træt af den menneskelige interaktions ofte svære kunst
træt af livets nedadgående spiraler
træt af folk, der ikke fatter ironi
træt af mig selv, for ikke altid at fatte ironi
men jeg er også:
træt af at analysere tingene til døde
træt af at tage tingene for nært
træt af mig selv, for selv at kunne være skyldig i flere af de ting jeg er træt af
træt af at være en voksen mand der af og til lider af hvad der ”burde” være teenage-issues
træt af at være urimelig og utaknemmelig
træt af at være træt af ting

2 kommentarer:

Edut sagde ...

Hell yeah!

Må jeg godt være lidt træt af det hele sammen med dig?

Anonym sagde ...

må jeg også være træt med jer? ... selvom jeg ikke er en mand