mandag, december 29, 2008

Reklamer på motorvejen

Forleden da jeg kørte på motorvejen, slog det mig: Hvorfor åbner motorvejene ikke op for muligheden for reklamer i vejkanten? På den måde kunne statskassen sikkert score kassen, for der er da sikkert en masse store virksomheder der ville betale boksen for at få eksponeret deres produkter i king-size. På kedelige og grå motorveje uden andre markante synsindtryk (andet end trafikken, selvfølgelig), hvor tusindvis af bilister hver dag passerer. En vind/vind-situation, for bilisterne (og passagererne, ikke mindst) ville få lidt farverige inputs, hvis de har glemt deres iPods eller kryds-og-tværs. Det kunne være en kæmpe forretning og pengene kunne gå til alskens gode formål såsom at tilbagebetale mit SU-lån eller sænke topskatten.

Men der er sikkert regler og love mod den slags, for jeg er helt sikkert ikke den første, der er kommet på denne geniale ide.

Runke – Tilhænger af reklamekroner, men gider bare ikke selv kigge på dem.

2 kommentarer:

milroesen sagde ...

Jeg synes det lyder som en yderst skidt ide...det ville let kunne fange bilisternes opmærksomhed og være skyld i ulykker. Plus jeg synes vi har nok reklamer i forvejen.

Frøken Roesen - tilhænger af et reklamefrit offentligt rum!

Anonym sagde ...

Du har ret. Du er nok ikke den eneste der har tænkt den tanke. Selv er jeg dog ret stolt over at vi, i Danmark, ikke er gået i den retning endnu. Ja, der er mange kedelige strækninger hvor reklamer kunne hænges op, men jeg syn's alligevel det er en meget kedelig tendens.