Forleden da jeg kørte på motorvejen, slog det mig: Hvorfor åbner motorvejene ikke op for muligheden for reklamer i vejkanten? På den måde kunne statskassen sikkert score kassen, for der er da sikkert en masse store virksomheder der ville betale boksen for at få eksponeret deres produkter i king-size. På kedelige og grå motorveje uden andre markante synsindtryk (andet end trafikken, selvfølgelig), hvor tusindvis af bilister hver dag passerer. En vind/vind-situation, for bilisterne (og passagererne, ikke mindst) ville få lidt farverige inputs, hvis de har glemt deres iPods eller kryds-og-tværs. Det kunne være en kæmpe forretning og pengene kunne gå til alskens gode formål såsom at tilbagebetale mit SU-lån eller sænke topskatten.
Men der er sikkert regler og love mod den slags, for jeg er helt sikkert ikke den første, der er kommet på denne geniale ide.
Runke – Tilhænger af reklamekroner, men gider bare ikke selv kigge på dem.
mandag, december 29, 2008
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
2 kommentarer:
Jeg synes det lyder som en yderst skidt ide...det ville let kunne fange bilisternes opmærksomhed og være skyld i ulykker. Plus jeg synes vi har nok reklamer i forvejen.
Frøken Roesen - tilhænger af et reklamefrit offentligt rum!
Du har ret. Du er nok ikke den eneste der har tænkt den tanke. Selv er jeg dog ret stolt over at vi, i Danmark, ikke er gået i den retning endnu. Ja, der er mange kedelige strækninger hvor reklamer kunne hænges op, men jeg syn's alligevel det er en meget kedelig tendens.
Send en kommentar